سئو کار ماهر

  • ۰
  • ۰

ابزارهای سئو

  • ابزارهای سئو

جهت دسترسی سریع روی عنوان هر بخش کلیک نمایید

آشنایی با ابزارهای سئو می تواند به شما کمک کند تا شما با استفاده از این ابزار ها بتوانید صفحات وب سایت خود را برای موتور های جستجو بهینه سازی کنید، این ابزار های تخصصی در واقع در بخش سئو خارجی به شما کمک می کنند.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با ابزارهای کاربردی و تخصصی سئو بیشتر آشنا شویم.

 

انواع ابزارهای سئو

ابزارهای سه و بر اساس نوع کاربردی که دارند به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند که در این بخش به بررسی آن می پردازیم.

ابزارهای سئو برای آنالیز صفحات :

این ابزارها برای آنالیز جستجوی کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی :

ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی ابزارهایی هستند که به شما کمک می کنند تا بتوانید کلمات کلیدی و مهمی که کاربران در موتورهای جستجو سرچ می کنند را پیدا کنید و با توجه به نوع خدماتی که در وبسایت خود قصد دارید ارائه دهید از این کلمات در نگارش محتوای وب سایت خود استفاده نمایید.

ابزارهای سئو داخلی سایت :

این ابزارها برای آنالیز سئو داخلی سایت شما مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ابزارهای بررسی بک لینک :

ابزارهای بررسی بک لینک به شما کمک می کنند تا رقبای وبسایت خود را بررسی نمایید که آنها از چه وب‌سایت‌هایی بک لینک دریافت می‌کنند.

ابزار رتبه بندی سایت گوگل :

این ابزار همانطور که از نام آن مشخص است جهت آنالیز و بررسی رتبه بندی و رنکینگ یک سایت در گوگل استفاده می‌شود.

ابزارهای تست سرعت وب سایت :

این ابزار کارآمد و مفید به شما کمک می کند تا بتوانید وضعیت سرعت وبسایت خود را در حالت های مختلف دسکتاب، موبایل و تبلت بررسی کنید.

به کمک این ابزار کاربردی شما می توانید سرعت سایت خود را به بهترین شکل ممکن بهینه سازی نمایید.
در ادامه به معرفی برخی از مهمترین ابزارهای سئو و کاربرد هر یک می پردازیم.

انواع ابزارهای سئو

معرفی ابزارهای سئو

ابزارهای زیادی هستند که می توانند در جهت بهینه سازی صفحات برای موتور های جستجو به ما کمک کنند، اما برخی از این ابزار ها به صورت رایگان در اختیار ما هستند که ما می توانیم از آن ها استفاده کنیم، برخی دیگر برای استفاده از آن ها باید هزینه ماهانه پرداخت کنیم، برخی دیگر هم به خاطر بحث فیلترینگ باید شما با استفاده از فیلتر شکن از آن ها استفاده نمایید.

اما در نهایت این ابزار های سئو هستند که به شما کمک می کنند تا بتوانید هم یک آنالیز دقیق نسبت به رقبای سایت خود داشته باشید، و هم ورودی وب سایت خود را بالا ببرید.

برای مطالعه » سئو مارکتینگ

معرفی ابزارهای سئو

در این بخش با چند تا از بهترین و پرکاربردترین ابزار های سئو آشنا خواهید شد :

ابزار سئو گوگل آنالیتیکس

این ابزار یکی از کاربردی ترین ابزارهای سئو سایت می باشد، که شما با کمک گوگل آنالیتیکس می توانید رفتار کاربران در وب سایت خود را مشاهده نمایید.

به عنوان مثال شما می توانید بررسی کنید که در طول یک مقطع زمانی مشخص مثلا در یک ماه گذشته کاربرانی که به صفحات وب سایت شما مراجعه کرده اند، مدت زمان ماندگاری آن ها در صفحات چقدر بوده است.

برای مطالعه » سئو خارجی

و یا این که لینک های داخلی که در صفحات وب سایت قرار داده اید، کاربران شما چقدر در صفحات سایت جابجایی داشته اند.

و همچنین می توانید مشاهده کنید که در چه مناطق جغرافیایی شما ورودی داشته اید، البته گوگل آنالیتیکس قابلیت های بسیار زیادی دارد، 

ابزار گوگل آنالیتیکس

ابزار سئو گوگل سرچ کنسول

گوگل سرچ کنسول هم یکی از ابزارهای کاربردی سئو است که به شما کمک می کند تا بتوانید رفتار ربات های گوگل در وب سایت خود را مشاهده نمایید.

سرچ کنسول به شما کمک می کند که بتوانید تعداد کلیک های وب سایت خود را مشاهده نمایید، و در مقاطع زمانی مختلف مثلا در یک ماه گذشته و یا در 6 شش ماه گذشته کلمات کلیدی شما در گوگل چه تعداد کلیک خورده، و یا خدمات شما در مقاطع زمانی مختلف چند بار توسط کاربران در صفحات مختلف گوگل دیده شده است.

در بخش زیر یک ویدئو آموزشی تهیه شده است که می توانید در این ویدئوی آموزشی با تنظیمات سرچ کنسول بیشتر آشنا شوید.

برای مطالعه » سئو داخلی چیست

 

ابزار گوگل سرچ کنسول

ابزار سئو google tag manager

گوگل تگ منیجر یکی دیگر از ابزار های سئو می باشد که می تواند اطلاعات دقیقی نسبت به رفتار کاربران به شما نشان دهد، به عنوان مثال شما وقتی که یک ویدئو آموزشی یا تبلیغاتی را در یکی از صفحات سایت خود می گذارید شاید برایتان جالب باشد بدانید که این ویدئو آیا توسط کاربران مشاهده می شود یا خیر.

یا مثلا یک دکمه و یا اکشن وقتی در وب سایت خود قرار می دهید، این ابزار می تواند به شما کمک کند که متوجه شوید آیا کاربران روی اکشن مورد نظر شما کلیک می کنند یا خیر.

 

ابزار google tag manager

ابزار سئو الکسا

الکسا یکی دیگر از ابزار های سئو می باشد که قطعا هر متخصص سئو به آن نیاز مبرم دارد، کمکی مهمی که این ابزار می تواند به شما بکند این است که دقیقا به شما نشان دهد که رقبای شما با چه کلماتی، با چه میزان سختی، و به چه تعداد ورودی را به سمت صفحات سایت خود هدایت می کنند.

شما اگر بخواهید سئو را یک میدان جنگ در نظر بگیرید، در واقع می توان گفت که الکسا می تواند ستون پنجم شما در سنگر سایت های رقیب باشد، و به شما نشان می دهد که رقبای شما با چه کلمات کلیدی دارند ترافیک می گیرند.

که شما هم می توانید از همان کلمات کلیدی و پرترافیک در تگ های HEADING صفحه خود استفاده نمایید، و نگارش محتوای صفحات وب سایت خود را در راستای این کلمات کلیدی و پرورودی بنویسید.

برای مطالعه » استراتژی سئو

الکسا

ابزار سئو Ahrefs

Ahrefs یکی از ابزار های پولی سئو است، یعنی شما باید برای استفاده از آن مبلغی را پرداخت نمایید، اما اطلاعات جامعی که این ابزار سئو در اختیار شما قرار می دهد شاید ارزشش را داشته باشد که بابت آن هزینه هم بکنید.

  • اطلاعات جامعی که این ابزار در اختیار شما قرار می دهد عبارتند از :
  • مشاهده مشخصات بک لینک و و داده های ترافیک جستجوی ارگانیک برای هر وب‌سایت
  • تحقیق در مورد کلمات کلیدی و داده ها مانند حجم جستجو، دشواری کلمات کلیدی و کلیک ها
  • دریافت تصویری کامل از سلامت سئوی سایت

برای مطالعه » سئو چیست ؟

ابزار Ahrefs

ابزار

SEMrush

اگر که علاقه مند به این موضوع هستید که همه ابزار های سئو را در یک ابزار جمع کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که از ابزار SEMrush حتما استفاده نمایید.

برای مطالعه » چگونه کارشناس سئو شویم

اطلاعات مفیدی که این ابزار سئو در اختیار شما قرار می دهد عبارتند از :

  • ردیابی کلمات کلیدی، ترافیک ارگانیک و بک لینک ها
  • زیر نظر گرفتن رقبا و تجزیه و تحلیل عملکرد آنها
  • ذخیره کردن جستجو ها و ارسال گزارش ها و به روز رسانی ها به ایمیل شما
  • انجام ممیزی سئوی سایت

برای مطالعه » دیجیتال مارکتینگ چیست

ابزار SEMrush

Google Page Speed Insight

Google Page Speed Insight یکی ابزار های کاربردی سئو است که می تواند سرعت وب سایت شما را در حالت دسکتاپ و موبایل اندازه گیری کند، همانطور که می دانید امروزه مسئله سرعت وب سایت اولویت بسیار زیادی برای موتور جستجوی گوگل دارد.

شما با کمک ابزار Google Page Speed Insight می توانید متوجه این موضوع شوید که سرعت سایت شما نیاز به یهینه سازی دارد یا خیر، جهت آشنایی بیشتر با این ابزار کاربردی می توانید مقاله آموزشی بهترین ابزارهای تست سرعت سایت را مطالعه نمایید، که در این مقاله فیلم آموزش نحوه کار با Google Page Speed Insight قرار داده شده است.

برای مطالعه » سئوکار کیست

Google Page Speed Insight

GTmetrix

GTmetrix یکی دیگر از ابزار های کاربردی سئو می باشد که می تواند فاکتور هایی مانند سرعت، حجم صفحات، و تعداد Requests ها را به ما نشان می دهد، همچنین تصاویر وب سایت ما که نیاز به بهینه سازی دارد را نسخه بهینه شده آن ها را خود gtmetrix در اختیار شما قرار می دهد، تا در وب سایت استفاده نمایید.

البته این نکته مهم را به یاد داشته باشید که برای اندازه گیری سرعت وب سایت ابزار Google Page Speed Insight کاربرد آمار دقیق تری در اختیار شما قرار می دهد، به دلیل این که این ابزار مختص خود گوگل است.

جهت آشنایی بیشتر با ابزار GTmetrix پیشنهاد می کنیم که GTmetrix چیست را مطالعه نمایید.

جی تی متریکس

گوگل وب مستر

ابزار گوگل وب مستردر کل دنیا طرفداران زیادی دارد ما نیزعاشق ابزار گوگل وب مستر هستیم. این ابزار رایگان قدرتمند، گزارشی از اطلاعات وب سایت ها، مانند کلمات کلیدی داده ها، کلیک و غیره را نشان می دهد، برای دریافت اطلاعات بیشتر به ابزارهای گوگل وب مستر مراجعه نمایید.

برای مطالعه » یکی از فاکتور های مهم گوگل برای سئو و بهینه سازی صفحات وب سایت، بهینه سازی سرعت وب سایت است، پیشنهاد می کنیم که مقاله برای این منظور مقاله افزایش سرعت سایت وردپرس را مطالعه نمایید.

همچنین برای بهینه سازی حجم و سرعت صفحات سایت وردپرسی در صورتی که از افزونه های وردپرسی کمک می گیرید، پیشنهاد می کنیم که مقاله آموزش افزونه wp-rocket را مطالعه نمایید.

گوگل وب مستر

ابزار سئو Majestic Seo

این ابزار شباهت زیادی به ابزار Ahrefs دارد، و می تواند به شما در شناسایی لینک های ورودی و خروجی سئو کمک کند.

و همچنین ابزار می تواند به شما کمک کند که بتوانیم لینک های ورودی و خروجی و همچنین های فالو و نو فالو در صفحات وب سایت را مورد بررسی قرار دهید.

ابزار سئو Majestic Seo

ابزار سئو Keywordtool.io

این ابزار می تواند برای شناسایی کلمات کلیدی به شما کمک کند.

شما با کمک این ابزار میتوانید کلماتی که متناسب با نوع خدمات ارائه شده در وب سایت شما می باشد را در گوگل سرچ کنید و متوجه شوید که کاربران چه کلماتی را متناسب با خدمات شما در موتورهای جستجو سرچ می کند و شما بتوانید از این کلمات کلیدی در نگارش محتوای وب سایت خود استفاده کنید.

این ابزار کاربردی همچنین می تواند به شما کمک کند تا بتوانید تیترهای اصلی و سایر زیر تیترهای صفحات خود را به‌خوبی تعیین نمایید.

Keywordtool.io-SEO-Tools

ابزار سئو Histats.com

این ابزار هم می تواند به شما کمک کند که اطلاعات دقیقی را درباره بازدیدکنندگان سایت و ترافیک سایت خود بتوانید به دست آورید.

نوع کاربرد این ابزار تقریباً شبیه گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول می باشد که البته به هیچ عنوان نمی توان گفت این ابزار همانند گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول قدرتمند است اما استفاده از آن خالی از لطف نیست.

Histats.com-SEO-Tools

افزونه یواست سئو

افزونه Yoast هم یکی از افزونه های سیستم مدیریت محتوای وردپرس است که می‌توان از آن به عنوان یکی از ابزارهای سئو برای سایت هایی که با سیستم مدیریت محتوای وردپرس ساخته شده اند نام برد.

زمانی که شما این افزونه را بر روی سایت وردپرسی خود نصب می کنید و زمانی که محتوای صفحه سایت خود را درج میکنید این افزونه می تواند به شما کمک کند که آنالیز دقیقی نسبت به محتوای صفحه خود داشته باشید.

به عنوان مثال به شما کمک می‌کند که بتوانید برخی از ایرادهای محتوای خود را برطرف کنید مثلاً اگر تعداد کلمات شما کم است حتماً در این مورد به شما تذکر می‌دهد که حجم محتوای صفحه خود را بالا ببرید، اگر در محتوای خود لیست سازی داخلی و خارجی انجام نداده اید این افزونه در این مورد هم به شما خطا می دهد.

همچنین اگر در صفحات خود از تصاویر استفاده می‌کنید به شما گوشزد می‌کند که حتماً خصوصیت متن جایگزین را برای صفحات خود تنظیم نمایید.

افزونه یواست سئو

ابزار سئو Link miner

این ابزار یکی از افزونه های مرورگر کروم می باشد که شما می توانید آن را بر روی مرورگر خود نصب کنید و به شما کمک می کند تا بتوانید لینک های شکسته موجود در صفحه خود را پیدا کنید.

ابزار سئو Link miner

ابزار سئو Slerpee

شما با استفاده از این ابزار کاربردی میتوانید شکل نمایش سایت خود را در گوگل مورد بررسی قرار دهید.
و همانطور که می دانید نحوه نمایش سایت شما یکی از عواملی است که می تواند میزان ورودی سایت شما را بالا ببرد و رتبه سئو یا صفحات شما را افزایش دهد.

ابزار سئو Slerpee

ابزار سئو beam UsUP

این ابزار هم می‌تواند خطاها و اشتباهات شما را رصد کند و مانع از تولید محتوای تکراری و کپی در وبسایت شما شود.

همانطور که می دانید یکی از مواردی که به شدت به سئو سایت ضربه می‌زند و در مدت زمان مشخصی می‌تواند باعث پنالتی شدن دامنه سایت شما شود استفاده از محتوای کپی و تکراری در صفحات وب سایت است که شما باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشید.

ابزار سئو beam UsUP

آموزش ابزار های سئو

در صورتی که علاقه مند هستید برای بررسی مشکلات سئو، بهترین سایت آنالیز سئو و ابزارهای بررسی سئو سایت را بهتر یاد بگیرید، می توانید به صفحه آموزش سئو مراجعه نمایید و فیلم های آموزش رایگان را در این صفحه مشاهده کنید.

حتی در صورت نیاز می توانید با شرکت در دوره سئو که در شرکت دیجیتال مارکتینگ Atgo برگزار می شود شرکت نمایید، و دوره های تخصصی سئو را تحت نظر بهترین اساتید سئو یاد بگیرید.

همچنین می توانید با شرکت در دوره دیجیتال مارکتینگ مباحث مربوط به بازاریابی دیجیتال را یاد بگیرید، و در صورتی که علاقه مند به آشنایی با نحوه آموزش این دوره هستید می توانید به صفحه آموزش دیجیتال مارکتینگ مراجعه نمایید.

سخن پایانی

در نهایت امیدواریم که ارائه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد، شما می توانید در انتهای همین صفحه و در بخش نظرات، سئوالات خود را در مورد ابزارهای سئو وارد نمایید، تا همکاران ما در اسرع وقت به سئوالات شما پاسخ دهند.

همچنین راه های ارتباطی موجود در وب سایت Atgo با کارشناسان فنی این مجموعه ارتباط برقرار نمایید.

سئوالات متداول در مورد ابزار های سئو ؟

در این بخش به برخی از رایج ترین سئولات کاربران وب سایت Atgo که در مورد ابزار های سئو در بخش نظرات وب سایت وارد کرده اند، پاسخ می دهیم، شما می توانید این بخش را مطالعه نمایید، و باز هم هر گونه سئوالی را که پیرامون ابزار های سئو داشتید از طریق راه های ارباطی موجود در وب سایت Atgo وارد نمایید تا همکاران ما به سئوالات شما پاسخ دهند.

ابزار های سئو چیست ؟

زمانی که شما قصد دارید صفحات وب سایت خود را برای موتور های جستجو بهینه سازی نمایید، و در صفحات اول گوگل دیده شوید، برای انجام این بهینه سازی نیاز به یادگیری تکنیک های سئو دارید، برای یادگیری تکنیک های سئو شما باید با شناخت کامل ابزار های سئو و کمک گرفتن از آن ها در فرآیند سئوی وب سایت، به بهترین شکل ممکن صفحات خود را برای موتور های جستجو بهینه سازی نمایید.

چرا باید از ابزارهای سئو استفاده کنیم؟

هر ابزار سئو کاربرد متفاوتی دارد. برخی از در یافتن کلمات کلیدی، برخی دیگر در تعیین استراتژی لینکسازی خارجی و برخی دیگر در پیدا کردن مشکلات سایت شما کمک می کند. ولی مهمترین دلیل استفاده از ابزار سئو را می توان آنالیز سایت خود و همینطور آنالیز سایت رقبا، به دست آوردن اطلاعات دقیق و همینطور داشتن آمار و گزارش دانست.

انواع ابزار های سئو کدامند ؟

ابزار گوگل آنالیتیکس، ابزار گوگل سرچ کنسول، ابزار google tag manager، الکسا، ابزار Ahrefs، ابزار SEMrush، Google Page Speed Insight، GTmetrix، گوگل وب مستر، و غیره

آیا فقط یادگیری ابزارهای سئو می تواند به پیشرفت سئوی سایت ما کمک کند ؟

خیر، یادگیری ابزارهای پرکاربرد سئو لازمه کار شما برای بهینه سازی صفحات وب سایت است، اما برای این که شما به یک پیرفت قابل توجهی برای بهینه سازی صفحات وب سایت خود برسید باید علاوه بر یادگیری این ابزارها، برروی جدیدترین آپدیت های منتشر شده از سوی موتورهای جستجو مطالعه کامل و دقیق داشته باشید.

  • ۰۰/۱۰/۱۶
  • seoexpert2028 سئو کار ماهر

نظرات (۱)

متشکریم ، مقالتون خیلی آموزنده بود :) 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی