سئو (SEO) چیست؟
بهینه سازی موتور جستجو (SEO) علمی است،
که باعث افزایش ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ میشود
و با کمک این علم است که میتوان کاربران بیشتری را به سمت وبسایت هدایت کرد.
به زبان ساده، سئو به معنای بهبود سایت برای دیده شدن آن،
در جستجوهای مرتبط با جستجوی کاربر در موتورهای جستجو است.
زمانی که وبسایت شما در نتایج جستجو در صفحات نخست گوگل باشد،
میتوانید مشتریان بیشتری را به سمت خود هدایت کنید و در نهایت از آنها کسب درآمد بیشتری داشته باشید.
هدف بسیاری از کسب و کارها و همچنین مدیران وب سایت ها این است،
که بتوانند در کلماتی که آنها سرچ میکنند در صفحه اول نتایج جستجو باشند.
سرچ کاربر
در واقع این هدف باعث میشود که یک وبسایت بر روی کلمه کلیدی اصلی و مهم خود،
در صفحه یک نتایج جستجو باشد و این در نهایت باعث افزایش کلیک ارگانیک و جذب کاربر بیشتر میشود.
سرچ کاربر، رسیدن به وبسایت شما روی آن کلمهای که سرچ کرده
و در نهایت کلیک بر روی وبسایت شما، درست همان هدفی است که تمام کارفرمایان و شرکتها به دنبال آن هستند.
همین جا است که نام سئو و کارشناس سئو (یا اصطلاحاً سئوکار) بیشتر از هر چیز دیگری شنیده میشود.
سئو چه کار میکند؟
برای اینکه بتوانید وبسایت خود و صفحات آن را بهینه کنید،
ابتدا باید از نحوه کار موتورهای جستجو درک درستی پیدا کنید.
در واقع این موتورهای جستجو هستند که محتوای وبسایت شما را بررسی میکنند و آن را به مخاطب درست نشان میدهند.
اطلاع متخصص سئو از فاکتورهای مهم در رتبه بندی صفحات وب :
- سن دامنه، URL و آتوریتی آن
- لینکها
- بهینه سازی وبسایت در نسخه موبایل
- محتوای بهینه شده و با کیفیت
- سرعت لود صفحات (از جمله سرعت صفحات وبسایت در نسخه تلفن همراه)
- در دسترس بودن و همچنین امنیت سایت
- تعامل کاربران در شبکههای اجتماعی هر وبسایت
- سئو تکنیکال
- تجربه کاربری
یک متخصص سئو یا کارشناس سئو دقیقا چه کاری انجام می دهد؟
فاکتورهای زیادی برای رتبه دهی به سایت ها وجود دارد
و درک اینکه کدام فاکتور بیشترین تاثیر را بر رتبه یک سایت مشخص دارد، کار بسیار سختیست.
فعالیت یک متخصص سئو یا همان سئوکار، با صرفا چند ترفند و بک لینک در اینترنت خلاصه نمی شود.
یک سئوکار می بایست همواره به دنبال کلمات کلیدی محبوب باشد
و راه هایی را برای افزایش ترافیک سایت ایجاد کند.
به دنبال این افزایش ترافیک نیز احتمال برخورداری از مشتری بیشتر می گردد.
بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو به معنی آگاهی از این فاکتور ها
و راه اندازی تاکتیک های جدید و متناسب با آنهاست.
با این حال با تغییر رویه کار موتورهای جستجو، دیگر نمی توان به روش های سئو قدیمی اتکا کرد.
سئو مدرن چیزی بیشتر از اتکا به کلمات کلیدی و متا تگ هاست.
رعایت تمامی فاکتور های مهم و به روز توسط سئوکار مهارت بالایی را می طلبد.
در حالت کلی یک متخصص سئو می بایست قادر به درک موارد زیر باشد:
- چرا لینک ها مهم هستند
- سئو داخلی چگونه بر رتبه صفحه تاثیرگذار است
- سئو خارجی چگونه بر رتبه صفحه تاثیرگذار است
- چرا تولید و بازاریابی محتوا برای هر نوع بازاریابی آنلاینی ضروریست
- چگونه شبکه های اجتماعی بر روی سئو تاثیر گذارند
- آیا تبلیغات کلیکی ارزش هزینه کردن دارند؟
- چگونه از روش های مدرن مانند سئو ویدئو می بایست استفاده کرد؟
- ۰۰/۱۰/۲۶