سئو کار ماهر

  • ۰
  • ۰

یک سری از دوستان و حتی کارفرماها از من سوال می کنند که “کارشناس یا متخصص سئو چه مهارت هایی باید داشته باشد؟”

اگر شما هم علاقه مند به گذراندن دوره های سئو SEO (بهینه سازی موتور جستجو) هستید یا در حال حاضر یک متخصص سئو هستید که به دنبال بهبود عملکرد خود است، باید نگاهی به مهارت های موردنیاز سئوکار یا متخصص سئو برای تبدیل شدن به یک سئوکار ماهر و حرفه ای داشته باشید و راه هایی برای بهبود آنها پیدا کنید.

بدیهی است که عوامل زیادی در اثربخشی و کارآمدی یک کمپین سئو تاثیرگذار هستند اما هسته اصلی هر کمپین موفق سئو حداقل یک نفر است که همه افتخارات به پای او نوشته می شود. این فرد مسئول تعیین اهداف سئو، هدایت اعضای تیم، انجام تحقیقات و انجام تعداد زیادی از کارهای متفرقه خواهد بود. اما بدون داشتن مهارت های عمومی مناسب برای پشتیبانی از این مسئولیت های تخصصی، کل کمپین سئو می تواند از هم بپاشد.

بنابراین اینجا این سوال پیش می آید که مهمترین مهارت هایی که متخصص سئو باید داشته باشد چیست؟

در این مقاله به بررسی 7 مهارتی می پردازیم که هر سئوکار یا کارشناس سئو باید داشته باشد.

مهارت های موردنیاز سئو

مهارت های مورد نیاز سئو | 7 مهارت اصلی

1. قدرت آنالیز

اولین و مهمترین مهارت سئو در این لیست قدرت آنالیز و تجزیه و تحلیل است، مهارتی مبهم که در یک سری از حوزه های سئو به کار می رود. آنچه به عنوان یک متخصص سئو نیاز دارید این است که بتوانید اطلاعاتی راجع به چهار سوال اساسی را بدانید:

  • چه کسی
  • چه چیزی
  • چه زمانی
  • کجا

و سوالات “چگونه” و “چرا” را که معمولا همراه آنها است را هم درک کنید.

مثلا شما باید گزارشات مربوط به افزایش ارگانیک (طبیعی) ترافیک سایت را بررسی کنید و تعیین کنید کدام یک از تاکتیک های شما باعث این افزایش شده است. باید افت سایت در نتایج گوگل را بررسی کرده و ریشه های اصلی این افت را پیدا کنید. برای افزایش بازدهی کمپین سئو، باید اطلاعات مربوط به هزاران کلمه کلیدی را دریافت کنید و باید بفهمید کدام یک از کلمات و عبارات بیشتر به مخاطبان شما پاسخ می دهند (و چرا).

2. تحقیق

دومین مهارت سئو مهم پس از تجزیه و تحلیل، تحقیق است – مهارتی که یک سئوکار در این حوزه خیلی با آن سروکار دارد. تحقیقات برای یک کمپین سئو اغلب با تحقیق کلمه کلیدی و تجزیه و تحلیل رقبا آغاز می شود که پایه و اساس کمپین شما را فراهم می کند. اما فرایند سئو نیاز به تحقیقات بسیار بیشتر از این دارد. همچنین باید آخرین اخبار مربوط به موتورهای جستجویی مثل گوگل را هم بخوانید.

در مرحله بعدی، باید برای خودتان تست هایی را طراحی و اجرا کنید تا ببینید تاکتیک های شما بر رتبه بندی سایت تان تاثیر دارد یا خیر. حتی اگر در این راه با چالش هایی هم روبرو شوید، باید به دنبال پاسخ مشکلات خود باشید. هرچه سریعتر و کارآمدتر تحقیق کنید، بهتر است.

در سئو کلاه سفید و برای تحقیقات خود از این مهارت زیاد استفاده خواهید کرد.

3. دانش برنامه نویسی

سومین مهارت از جمله مهارت های سئو، دانش سطحی از برنامه نویسی و کدزنی است. برای موفقیت در سئو سایت نیازی نیست که برنامه نویس حرفه ای باشید. پلتفرم های CMS امروزی اغلب دارای ویژگی های سئو هستند. در صورتیکه نیاز به دانستن این دانش در سطح سئو داشتید، می توانید بصورت آنلاین دستورالعمل های گام به گام را که گوگل ترتیب داده است از لینک زیر دنبال کنید.

شما به عنوان یک سئوکار باید بتوانید به سورس کد یک وب سایت نگاهی بیندازید و ویژگی های اصلی مربوط به سئو سایت خود را شناسایی کنید. همچنین باید بتوانید به سرعت و به راحتی کدهای سایت را تغییر دهید بدون اینکه سایت را خراب کنید.

مهارت های پیشرفته سئو : آموزش قدم به قدم توسط گوگل

4. فروتنی

پس از چند سال کار، سئوکار ممکن است احساس کند که همه چیز را یاد گرفته و از بهترین متخصصان این حوزه است. اما سئو یک حوزه پر از شگفتی است. فقط به این خاطر که فکر می کنید چیزی می دانید به معنای واقعی بودن آن برای همه مشتریان نیست یا اینکه مطمئن باشید طی چند هفته یا چند ماه آینده تغییری ایجاد نمی شود.

ویژگی تواضع و فروتنی شما را در برابر فرصت های جدید باز می کند و به شما کمک می کند تا مشکلات را سریعتر حل کنید (به خصوص وقتی با یک تیم کار می کنید)

5. ارتباطات

اهمیت ارتباطات را به عنوان یکی از مهارت های اساسی در سئو نمی توان نادیده گرفت. برای اطمینان از اجرای تکنیک ها و دستورهای سئو، باید با سایر اعضای تیم خود دائما ارتباط برقرار کنید. شما باید مفاهیم پیچیده سئو را برای مشتریان خود توضیح دهید، افرادیکه ممکن است مهارت فنی زیادی در این حوزه نداشته باشند.

همچنین باید محتوایی تولید کنید که خوانندگان شما بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. همه این مسئولیت ها نیاز به مهارت های ارتباطی عالی دارد که بدون داشتن آنها، در رقابت ماندن برای شما سخت خواهد بود.

6. سرعت یادگیری

سرعت یادگیری نیز مهم است چون همیشه اطلاعات جدیدی در مورد سئو و استراتژی های  آن می آید. همچنین خیلی مهم است که قدرت یادگیری بالایی داشته باشید چرا که خیلی از  ابزارهای سئو مختلف وجود دارد که برای انجام کار باید از آنها استفاده کنید.

معرفی بهترین ابزارهای رایگان سئو و بهینه سازی سایت

7. سرسختی

سرسختی در واقع یک مهارت سئو نیست، اما ویژگی فردی است که اگر می خواهید موفق باشید به آن نیاز دارید. سئو در بعضی مواقع می تواند یک حوزه چالش برانگیز باشد: پیش فرض های شما لغو خواهد شد، تلاش های شما گاهاً بی نتیجه خواهد بود و ممکن است با انتقاد و سوتفاهم مشتریان مواجه شوید. اگر بتوانید در آن لحظات پشتکار داشته باشید و بدون توجه به آنچه که در آن هستید راه حل هایی برای مشکلات خود پیدا کنید، موفقیت شما در این حوزه حتمی است.

سرسختی یکی از مهارت های اصلی سئو

نتیجه گیری از مهارت های سئو:

تا اینجای کار در مورد هفت مهارتی صحبت کردیم که یک کارشناس یا متخصص سئو لازم است داشته باشد. اگر در حال حاضر این مهارت ها را ندارید یا احساس می کنید باید در آنها پیشرفت کنید، نگران نباشید، برای یادگیری و افزایش مهارت های سئو همیشه وقت هست. این مهارت های پایه ای سئو شما را در همه موارد، از برنامه ریزی و تحقیقات کلمات کلیدی گرفته تا گزارش گیری و تحلیل و آنالیز راهنمایی می کند، بنابراین بهبود حتی یکی از آنها می تواند عملکرد شما را در چندین زمینه به طور همزمان بهبود ببخشد.

هرچه بیشتر روی مهارت های خود سرمایه گذاری کنید، توانایی بیشتری برای دستیابی به اهداف خود خواهید داشت.

سوالات متداول : 

مهارت های مورد نیاز سئوکار کدامند؟

مهارت های یک سئوکار یا متخصص سئو، پیش از آنکه تخصصص و تکنیکال باشد به مهارت های عمومی و شخصیتی فرد سئوکار بر می گردد. مهارت هایی همچون توانایی تجزیه و تحلیل، یادگیری، به روز بودن، سرسختی و …

کارشناس سئو باید همه مهارت های سئو را داشته باشد؟

مهارت هایی که کارشناس سئو با آن سروکار دارد بیشتر شخصیتی و جنبه شخصی دارد. هرچه مهارت های بیشتری داشته باشد، توانایی مدیریت موقعیت های مختلف را دارد که در نتیجه به او کمک می کند در کارش و حرفه سئو موفق تر عمل کند.

مهم ترین مهارت مورد نیاز کارشناس سئو چیست؟

ارتباطات و قدرت ارتباط برقرار کردن به نظر مهم ترین مهارتی است که می تواند در موفقیت سئوکار تاثیر گذار باشد.

  • ۰۰/۱۰/۲۷
  • seoexpert2028 سئو کار ماهر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی